Roboti na start

Nacházíte se zde: > Ročník 2019 > Zadání úlohy

Zadání úlohy

Úloha Stíhací jízda

Cílem úlohy je sestavit a naprogramovat robota tak, aby se mohl samostatně bez jakékoliv další pomoci jet po černé čářě od startu do cíle v co nejkratším čase.

Na stolech rozměru 9 x 6 polí bude vyznačena dráha pomocí černé čáry o šířce min 15 mm a max 25 mm na bílém podkladu (dráhu tvoří černá čára vytištěná na papíře bílé barvy) nebo pomocí černé čáry o šířce min 15 mm a max 25 mm na šedém podkladu (dráhu tvoří černá páska nalepená na matném šedém laminovaném povrchu) . Dráha bude stranově symetrická a budou na ní vyznačeny dvě startovací pozice  Úkolem robotů bude projet 5 okruhů v co nejkratším čase. Vítězí robot, který projede cílem jako první. V případě, že dojde k dostižení soupeře – dotykem, je dostižený robot vyřazen (diskvalifikován z jízdy) a jízda končí. Při opuštění dráhy – čáry oběma koly je robot diskvalifikován. Robot musí v soutěži postupovat dle programu samostatně a nesmí být žádným způsobem ovládán.

Soutěže se zúčastní týmy v pořadí podle času přihlášení.

Konstrukce robota

Ke konstrukci robota lze využít pouze dílů z uvedených stavebnic:

  1. Základní souprava LEGO MINDSTORMS Education NXT (9797), soupravy technických dílů (9648 nebo 9695) – doplňkové pasivní díly, síťový adaptér (9833 nebo 8887).
  2. Základní souprava LEGO MINDSTORMS Education 45544 EV3, soupravy doplňkových dílů 45560 EV3 a síťový adaptér (8887).
  3. Základní souprava LEGO MINDSTORMS Home EV3,.
  4. Základní souprava LEGO MINDSTORMS Home NXT,.

Pro pohyb robota smí být použit jakýkoli způsob, včetně kluzného podvozku. Dosažený čas se počítá po protnutí cílové čáry kteroukoli částí robota. Tato část musí být v tomto okamžiku pevně spojena s robotem. Na start se robot umístí tak, aby čelem stál na startovní čáře. Robot musí mít dvoustopou konstrukci. Maximální vnější rozchod hnacích kol je 170 mm. Bude kontrolováno při přejímce.

Programování robota

Program robota může být napsán v jakémkoliv programovacím jazyce. Robot se po zahájení soutěže musí pohybovat samostatně, ovládání robota pomocí hlasu, bluetooth či jiných komunikačních kanálů není dovoleno.

Hrací plocha

K dispozici budou dvě hrací pole. Hrací pole tvoří stůl o rozměru 9 x 6 polí. Rozměr pole je 28 x 28 cm. Po obvodu stolu je mantinel vysoký 7,5 cm nad desku stolu. Vnější okraj čáry bude od mantinelu vzdálen minimálně 140 mm. Čára bude mít stálý tvar pro celou soutěž. Směr jízdy bude po směru hodinových ručiček. Šířka čáry bude po celé délce konstantní. Čára se nebude křížit a její vzájemná poloha nebude bližší než 300 mm.

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben